تاریخچه  برند Prada

برند Prada در سال ۱۹۱۳ ،زمانی که Mario Prada شروع به فروش کفش ، کیف‌های چرمی و چمدان‌های بزرگ کرده بود، توسط او تاسیس شد. او پس از تجربه کاری در اروپا و آمریکا ، ۲بوتیک در Milan افتتاح کرد.

 برند پرادا

برند Prada در سال 1913 ،زمانی که Mario Prada شروع به فروش کفش ، کیف‌های چرمی و چمدان‌های بزرگ کرده بود، توسط او تاسیس شد. او پس از تجربه کاری در اروپا و آمریکا ، 2بوتیک در Milan افتتاح کرد.

برند پرادا

چمدان‌های کلاسیک Prada از پوست شیرماهی ساخته می‌شد؛ ولی به دلیل سنگینی این چمدا‌ ها در سفرهای هوایی ، Prada شروع به ساخت کیف‌هایی سبک تر و با کیفیت‌تر توسط کریستال‌ها، صدف لاک پشت و چوب کرد. همچنین Prada، لباس‌هایی از جنس مواد ضد آب به آمریکا می‌فروخت. این کمپانی در دهه 1970 دچار رکود اقتصادی شد. 

در سال 1950 Miuccia Prada به دنیا آمد. او در دهه 20 سالگی زندگی خود ، دکترای علوم سیاسی دریافت کرد و در اواسط 30 سالگی‌اش تبدیل به یک کمونیست شد. در سال 1970 ، وی شروع به ساخت کوله پشتی‌هایی از جنس مواد ضد آب کرد و آن را Pocone نامید.

در سال 1979 ، او تجارت خانوادگی Prada را به عهده گرفت. زمانی که فروش کاهش پیدا کرد، او شروع به تولید کیسه‌های لوکس حمل کالا و هم‌چنین کوله پشتی‌های سیاهی با خط‌های معمولی صاف، ساخته شده از نایلون، کرد.

برند خارجی

در سال 1985 او خط تولید کفش‌های زنانه و هم‌چنین اولین خط تولید لباس‌های خود به نام Pret-a-porter  را با استفاده از موادی بسیار با کیفیت راه اندازی کرد. تولید این لباس‌های با کیفیت، او را مشهور کرد. و در واقع او توسط لباس‌های زیبایی که در ابتدا دست کم گرفته می‌شد، شناخته شد. در سال 1993 ، او جایزه بین المللی‌ای را از اتحادیه طراحان لباس آمریکا دریافت کرد. و در سال 1995 ، جایزه بهترین طراح سال، به او تعلق گرفت. 

در سال 1998 Prada اولین فروشگاه لباس‌های مردانه خود را در Los Angeles ، آمریکا ، باز کرد. هم‌چنین آن‌ها فروشگاه‌های جدیدی را در Manhattan و Las Vegas افتتاح کردند. و به علاوه، اولین بوتیک Miu Miu شمال امریکا را در Los Angeles افتتاح کردند.

اکنون Prada تقریبا در تمام کشورهای غربی، فروشگاه دارد و بیشتر سلبریتی‌ها، لباس‌های آن‌ها را به تن می‌کنند.

سبک Prada:

Miuccia Prada در تولید محصولات این برند، از بافت‌های کاموایی ، نایلونی و دیگر مواد ترکیبی استفاده می‌کند.  او به استفاده از رنگ‌هایی مانند سبز  ، قهوه ، سفید ، کرم و سیاه، علاقه دارد. استفاده از اشکال نامتعارف ساده، دامن‌هایی تا زانو و کمربند‌های باریک، باعث موفقیت آن‌ها در اواسط دهه 90 شد. لباس‌های او، همیشه مد روز نیستند.

برند پرادا

فعالیت های اقتصادی:

Patrizio Bertelli (همسر Miuccia Prada) در اواخر دهه 90 میلادی، شروع به بر عهده گرفتن مالکیت برخی شرکت‌ها از جمله Helmut Lang, Church Shoes, Jil Sander, Fendi و برخی کمپانی‌های دیگر کرد.

برند پرادا

Miuccia Prada در سال 2000، مالکیت Jill Sander را به عهده گرفت اما Bertelli با طراحی که شرکت را به اسم خود ثبت کرده بود دعوا کرد و در نتیجه آن‌جا را ترک کرد. به عنوان بخشی از قرارداد بین آن‌ها هنگام ترک کردن، Jill Sander اجازه فعالیت در هیچ یک از حوزه های مد تا سال 2003 را نداشت.

در پایان سال 2001  ، خانواده Prada ، در حدود 1 میلیارد دلار بدهی داشتند. آن‌ها تصمیم گرفتند تا Fendi را به ارزش 250 میلیون دلار، به LVMH (کسی که صاحب شرکت های Dior ، Givenchy و دیگر شرکت ها بود) دلار بفروشند. ناظران صنعت احساس کردند که Prada با یک بحران مالی رو به رو شده بود. Prada در آپریل 2002 ،  Byblos را نیز فروخت.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان